Privacy policy

Privacy policy



Hos Arba Security ApS ("Arba Security", "vi", "os" eller "vores") prioriterer vi fortrolighed og datasikkerhed højt. Denne privatlivspolitik gælder for vores behandling af personoplysninger og fastlægger retningslinjer for, hvordan Arba Security behandler dine personoplysninger og giver dig de oplysninger, du har ret til at modtage i henhold til gældende databeskyttelseslove. Du bør læse privatlivspolitikken, før du giver dine personoplysninger til Arba Security.




  1. Dataansvarlig og kontakt information


Dataansvarlig for dine personoplysninger er:

Arba Security ApS

Adresse: Pustervig 3, 4., 1126 København K

CVR-nr.: 44895498

E-mail: support@arbasecurity.com

Telefonnummer: 52512460




  1. Hvis du besøger hjemmesiden https://arba.dk


2.1 Hvis du bruger kontaktformularen eller chatfunktionen på hjemmesiden, kontakter kundeservice eller på anden måde kommunikerer med os



Typer af personoplysninger

Når du bruger kontaktformularen eller chatfunktionen på hjemmesiden https://arba.dk, kontakter kundeservice eller på anden måde kommunikerer med Arba Security, indsamler og behandler Arba Security dine personoplysninger. Arba Security indsamler, behandler og opbevarer følgende typer af dine personoplysninger:


  • Navn, e-mailadresse, telefonnummer

  • Hvad din forespørgsel handler om

  • Dato for din forespørgsel

  • Andre oplysninger, du giver i forbindelse med din forespørgsel.

  • Vi opfordrer dig til ikke at give os følsomme personoplysninger, medmindre det er strengt nødvendigt for at behandle din forespørgsel. I denne sammenhæng bør oplysningerne kun sendes i en højt krypteret form, hvis du sender oplysningerne pr. e-mail.


   

Målene med processen

Dine personoplysninger vil blive behandlet til følgende formål:


  • Håndtering af din forespørgsel

   


Retlig grundlag for behandling

Arba Security behandler dine personoplysninger på nedenstående grundlag. Grundlaget afhænger af arten af din forespørgsel.

   

  • Legitime interesser: Vi kan behandle dine personoplysninger på baggrund af vores legitime interesser i at håndtere din forespørgsel, kommunikere med dig samt udvikle vores produkter og tjenester (Artikel 6(1)(f) i Den Generelle Databeskyttelsesforordning).


  • Kontraktlige forpligtelser: Hvis din forespørgsel vedrører en (potentiel) indgåelse af kontrakt, behandler vi dine data for at implementere foranstaltninger før indgåelse af kontrakt (Artikel 6(1)(b) i Den Generelle Databeskyttelsesforordning).

   


Opbevaringsperiode

Generelle forespørgsler opbevares i tre år, men opbevaringsperioden afhænger af indholdet af forespørgslen.


Hvis du er kunde eller ansat hos en af vores leverandører, kommercielle (B2B) kunder eller andre forretningspartnere, henviser vi til afsnittet nedenfor.


 


  1. Hvis du er leverandør, kommerciel (B2B) kunde, samarbejdspartner mv.  


Dette afsnit indeholder politikken for Arba Security's behandling af personoplysninger for ejere eller kontaktpersoner af enkeltmandsvirksomheder, kommercielle kunder og andre samarbejdspartnere, der arbejder med Arba Security.


   

Indsamling af personoplysninger

Arba Security kan indsamle, behandle og opbevare dine personoplysninger i følgende tilfælde:


  • Når dit firma eller det firma, du arbejder i, indgår en aftale med Arba Security

  • Når du har vist interesse for Arba Security's produkter og tjenester, f.eks. ved at give Arba

    Security dit visitkort

  • Når vi samarbejder og kommunikerer med Arba Security


   

Typer af personoplysninger

Arba Security kan indsamle, behandle og opbevare følgende typer af personoplysninger om dig:


  • Navn, e-mailadresse, telefonnummer og tilhørende kontaktoplysninger

  • Individuelle oplysninger, f.eks. foretrukne sprog

  • Organisatoriske oplysninger såsom navnet og adressen på virksomheden, jobtitel, ansættelsesområde,

    primært sted og land for arbejde

  • Kontraktoplysninger såsom ordrer, fakturaer, kontrakter og andre aftaler mellem din

    virksomhed (eller din arbejdsgiver) og Arba Security, der kan indeholde f.eks. dine kontaktoplysninger

  • Finansielle oplysninger såsom betalingsbetingelser, bankoplysninger og kreditvurderinger (i tilfælde af en enkeltmandsvirksomhed)


   

Vi kan modtage sådanne oplysninger direkte fra dig (primært gennem e-mails og anden korrespondance med dig) eller fra en tredjepart såsom din arbejdsgiver.


   

Formålene med behandlingen

Dine personoplysninger kan blive behandlet til følgende formål:


  • Generel planlægning, opfyldelse og ledelse af samarbejder, herunder kontrakter

  • Administration såsom behandling af betalinger, vurderingsvurderinger, regnskab, revision samt levering af support

  • Udførelse af forespørgsler fra dig

  • Produkt- og serviceudvikling

  • Overholdelse af gældende love og regler, f.eks. opfyldelse af vores forpligtelser for at forhindre ulovlige aktiviteter

  • Håndtering af konflikter

   


Retligt grundlag for behandling

Arba Security behandler primært dine personoplysninger på et eller flere af følgende grundlag:


  • Kontraktlige forpligtelser: I visse tilfælde er behandlingen af dine personoplysninger nødvendig for at opfylde en kontrakt (Artikel 6(1)(b) i Den Generelle Databeskyttelsesforordning).

   

  • Legitime interesser: Vi kan behandle dine personoplysninger på grundlag af vores legitime interesser i, for eksempel at styre dag-til-dag drift i overensstemmelse med legitime og fair forretningspraksis, herunder planlægning, udførelse og ledelse af samarbejdet eller vores legitime interesse i, for eksempel at udføre kreditvurderinger, yde support samt forbedre og udvikle vores produkter og tjenester. Behandlingen kan også være nødvendig for vores legitime interesse i at forhindre svindel eller etablere, forsvare eller gøre retter krav (Artikel 6(1)(f) i Den Generelle Databeskyttelsesforordning).]

   

  • Retlig forpligtelse: Behandlingen af dine personoplysninger vil i nogle tilfælde være nødvendig for overholdelse af retlige forpligtelser, såsom vores forpligtelse til at forhindre ulovlige aktiviteter (Artikel 6(1)(c) i Den Generelle Databeskyttelsesforordning).

   


Opbevaringsperiode

Dine personoplysninger vil blive opbevaret så længe, som det er nødvendigt for det formål, vi indsamlede dem til. Dog kan særlig lovgivning, herunder den danske bogføringslov og den danske forældelseslov, medføre en forpligtelse eller ret for os til at opbevare sådanne data i en forlænget periode. For eksempel vil eventuelle personoplysninger, der er inkluderet i bogføringsposter, blive opbevaret i 5 (fem) år fra udløbet af det regnskabsår, hvori dataene vil blive slettet. Opbevaringsperioden er fastsat på baggrund af opbevaringskravene, som er fastsat i § 10 i bogføringsloven, og dermed med henblik på at overholde gældende lovgivning.

 

Dataene kan også behandles og opbevares i en længere periode, hvis de er anonymiseret.




  1. Overførsel til andre dataansvarlige og overdragelse til databehandlere


For at opnå de ovennævnte formål kan vi give tredjeparter adgang til dine personoplysninger, som på baggrund af en kontraktlig relation med Arba Security leverer relevante tjenester, dette kan være IT-leverandører eller andre leverandører, der behandler personoplysninger for os. Sådanne leverandører vil kun behandle personoplysninger i overensstemmelse med vores instrukser i henhold til de underskrevne databehandlingsaftaler.

 

I forbindelse med Arba Security's udvikling kan virksomhedens struktur ændres, f.eks. ved den totale eller delvise salg af virksomheden. Ved en delvis overførsel af aktiver, der indeholder personoplysninger, er behandlingsgrundlaget for den relaterede overførsel af personoplysninger som regel Artikel 6(1)(f) i Den Generelle Databeskyttelsesforordning, da Arba Security har en interesse i at overføre dele af sine aktiver og foretage kommercielle/strukturændringer.

 

Udover hvad der er beskrevet ovenfor, videregives dine personoplysninger generelt ikke til en tredjepart uden din samtykke. Dog kan det under visse omstændigheder og efter lovgivningen være nødvendigt at videregive dine personoplysninger til f.eks. politiet, advokater, revisorer, domstole, andre offentlige myndigheder, potentielle købere og koncernbindede selskaber.

 

Hvis dine personoplysninger overføres til databehandlere eller dataansvarlige etableret i lande uden for EU/EEA, som ikke har et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau, vil en sådan overførsel kun finde sted, når en overførselsbasis er sikret. Derudover vil overførslen være baseret på EU-kommissionens standardkontrakter. Hvis du har spørgsmål til grundlaget for overførsler til lande uden for EU/EEA, bedes du kontakte os på support@arbasecurity.com.



  1. Dine rettigheder


  • Du har ret til at få adgang til de personoplysninger, vi behandler om dig

  • Du har ret til at gøre indsigelse mod vores indsamling og videre behandling af dine personoplysninger

  • Du har ret til berigtigelse og sletning af dine personoplysninger, dog er der visse lovbestemte undtagelser, herunder bogføringsloven

  • Du har ret til at anmode os om at begrænse behandlingen af dine personoplysninger

  • Under visse omstændigheder kan du også anmode om at modtage en kopi af dine personoplysninger og om at overføre de personoplysninger, du har givet til os, til en anden dataansvarlig (dataportabilitet)

  • Du kan trække ethvert samtykke tilbage, du måtte have givet, når som helst. Vi vil så slette dine personoplysninger, medmindre vi kan fortsætte behandlingen på et andet grundlag. Du kan afmelde vores nyhedsbrev ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevet



  1. Spørgsmål og klager


Hvis du har spørgsmål til denne privatlivspolitik, eller hvis du ønsker at klage over den måde, vi behandler dine personoplysninger på, er du velkommen til at kontakte os:


 

Arba Security ApS

Adresse: Pustervig 3, 4., 1126 København K

E-mail: support@arbasecurity.com

Telefonnummer: 52512460

 

Hvis din klage ikke bliver løst af os, og du ønsker at fortsætte med sagen, kan du klage til Datatilsynet:

 

Datatilsynet

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Telefonnummer: 33 19 32 00

E-mail: dt@datatilsynet.dk

 

 

***

 

Godkendt af

Deni Klinac CPO